Annons

Annons

Annons

Ett samtal kan räcka när spelandet går överstyr

Sju av tio personer som visat tecken på spelproblem minskar sitt spelande efter att Svenska Spel kontaktat dem. Det visar nya resultat som bolaget nu presenterar.

– Det handlar om att öka transparensen och trovärdigheten för spelbranschen, säger hållbarhetschefen Kajsa Nylander.

Text

Enligt Folkhälsomyndigheten har fyra procent av Sveriges befolkning någon form av spelproblem. Arkivbild.

Annons

Tusentals svenskar har någon form av spelproblem och enligt Folkhälsomyndigheten rör det sig om fyra procent av befolkningen. Som en del av det förebyggande arbetet mot att förhindra spelberoende kontaktar Svenska Spel alla kunder som visar tecken på ett riskfyllt spelande. I Svenska Spels fall handlar det om 1,5 procent av kunderna, men exakt hur många personer det rör sig om vill bolaget inte uppge.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på soderhamnskuriren.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan